A német ELLERMANN piacvezető az elektromos gépjárművek tűzoltására alkalmazható cserefelépítmények fejlesztésében és gyártásában. A vízzel, illetőleg aeroszollal működő tűzoltó konténerek számos további beavatkozási lehetőséget kínálnak, így logisztikai vagy éppen vízszállító feladatra is alkalmasak.
Külső méretek: kb. 6.900 x 2.550 x 2.000 mm (teljes hosszúság a segédkeret túlnyúlásaival kb. 7100 mm)
Belső méretek: kb. 6.500 x 2.300 x 1.750 mm
Térfogat: kb. 25 m3
Segédkeret:
- horgos cserefelépítmény rendszerhez DIN 30722-1 és DIN 14505 (tűzoltósági szabvány) szerint
- INP180-ból készült segédkeret középen megerősítve, 6 mm S235JR
- függőleges sínek az elülső falon (RR350)
- emelőhorog Ø50, S 355 J2+N
- a függőleges sínek között teljes magasságban lökhárító lemez (8 mm-es S 235J)
- zsírozható és cserélhető külső műanyag görgők
- magasabbra szerelt külső görgők a segédkeret távoli helyzetben történő teljes alátámasztásához (ezzel csökkentve a pontterheléseket és a segédalváz elhajlását)
Konténer:
- alaplemez 5 mm-es St 37.2-ből (S235JR)
- oldalfalak 3 mm-es St 37.2-ből (S235JR)
- téglatest alakú konténer, függőleges falakkal
- felső fedőprofil U300-ból
- kerettávolság 750 mm
- mindkét hosszú oldalon egy hosszirányú merevítés található éles részként 3 mm-es St 37.2-ből (S235JR)
- rozsdamentes acélból készült technológiai szekrény a homlokfalon, menetirány szerinti bal oldalon
- ponyvakampók körben, hálók vagy ponyvák rögzítéséhez
Raktérajtó:
- alumíniumból készült, 3 t tengelyterhelésig felhajtóként használható
- rugófeszítéses működtetés a könnyű kezelés érdekében
- tömítés: speciális saválló gumitömítéssel
- 2-2 utánállítható feszítőrögzítő oldalanként
- speciális zsanérok, melyek egyedileg utánszabályozhatóak
- a konténer és az ajtó közötti rés fölött ívelt Hardox védőlemez: nyitott állapotban a rés és a tömítés védelmét biztosítja, míg zárt állapotban becsúszik a konténerbe
Vízfeltöltés és vízelvezetés:
- 2x B-75 Storz csatlakozó a homlokfalba beépítve (kb. 1400 mm-re a padlótól) a feltöltéshez
- 2x A-110 csatlakozó az ürítéshez, golyóscsappal, az elülső fal sarkában, szívózsomppal
- a feltöltő- és ürítőcsonkok helye igény szerint módosítható
Csörlő:
- elektromos csörlő 24 V, IP68, 8,1 tonnás húzóerő, felülre szerelve, az elülső falon belül, rádiós távirányítóval
- kb. 27 m horganyzott csörlőkötél, Ø 11 mm
- kb. 200 mm-rel a padlólemez felett beépített csiga a csörlőkötél megvezetésére
- határolócső (Ø 90×8 mm) ütközésvédelemként keresztirányban a homlokfal védelmére
- kiegészítő kábeles távirányító kb. 9 m-es csatlakozókábellel
- mindkét oldalfalon rögzítőszem az oldalirányú csörlőzéshez és húzókötél készenléti állapotú rögzítéséhez
Elektromos rendszer:
- 24 V-os rendszer a rozsdamentes technológiai szekrényben (homlokfalon)
- 2 db 12 V 210 A/h zselés akkumulátor, 24 V (210 A/h) tápellátás a teljes rendszer önellátó működéséhez
- beépített akkumulátortöltő csepptöltéshez, 230 V tápkábellel (CEE – Schuko)
- 2 db LED spotlámpa (kb. 27 W-24 V / 2000 lm / IP65) a homlokfal belső oldalán, a konténer belső megvilágítására
Festés, feliratok:
- kívül-belül kétszer alapozott és festett (RAL 3000) 2K minőségben
- körben fényvisszaverő kontúrjelölések az ECE 104 szerint
- „AB – High Voltage” felirat mindkét oldalon
- utánvilágító matrica biztonsági és használati útmutatóval
Dokumentáció és tanúsítás:
- a tartály a DGUV 114-011 szabálya szerint tanúsítva
- konténer-ellenőrzési könyv (digitalizált) az UVV szerinti éves ellenőrzés dokumentálásához
- használati útmutató és dokumentáció minden részegységhez (csörlők, akkumulátorok, töltők stb.)
- 24 órás víznyomás-próba, 1,20 m vízmagasságig